Retourneren en klachten

Herroepingsrecht voor consumenten

Als consument heeft u het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling gebruik te maken van het herroepingsrecht. Hiermee kunt u de bestelling annuleren en zonder opgave van reden de artikelen retourneren. Retourzendingen moeten voldoen aan de onderstaande voorwaarden.

 

Aanmelding retourzending

Retourzendingen moeten eerst bij ons worden aangemeld. Vermeldt uw ordernummer en gegevens en mail het naar info@rdi-trading.nl. Bestellingen of artikelen die niet vooraf aangemeld zijn voor retour worden niet in ontvangst genomen.

 

Voorwaarden retourzending

Indien u niet zeker bent of u het product wilt houden raden wij u aan voorzichtig om te gaan met het product en de verpakking. Zorg ervoor dat het product ongebruikt zo goed mogelijk verpakt en in de originele doos binnen 14 dagen wordt verstuurd. Er mogen geen beschadigingen zijn aan de originele verpakking. En er mogen ook geen geschreven teksten aan de buitenkant van de originele verpakking zitten. Het is enkel mogelijk door het retour te sturen door het doorgegeven adres. Retourzendingen die niet aan de voorwaarden voldoen moeten wij helaas terugsturen. Kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening.

 

Voorwaarden herroepingsrecht

Bij een herroeping zijn de verzendkosten voor de retourzending voor uw eigen rekening. Wij zullen zo snel mogelijk en direct na ontvangst van de producten het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten van de heenzending aan u retourneren. Dit uiterlijk binnen 14 dagen nadat u meldingen heeft gemaakt de goederen te retourneren en de producten ontvangen zijn.

 

Defecte artikelen ontvangen

Het is belangrijk dat u producten van uw bestelling altijd goed controleert wanneer deze geleverd is. Indien u beschadigde producten heeft ontvangen meld dit direct. Voeg een foto en duidelijke omschrijving bij van het defect of de beschadiging. Vermeldt uw ordernummer en gegevens en mail het naar info@rdi-trading.nl.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@rdi-trading.nl.  Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie